loader image

O Φούρνος έχει θέση στο Μέλλον

Ιούν 15, 2011 | Προτάσεις

Ο Φούρνος

Ο Φούρνος αποτελεί τον πιο ελκυστικό, αρωματικό και γευστικό χώρο σε κάθε γειτονιά, το κατάστημα που όλοι αγαπάνε, εμπιστεύονται και επισκέπτονται σχεδόν σε καθημερινή βάση! Ο «Βιοτεχνικός Φούρνος» από τις πρώτες πρωινές ώρες, που ξεκινάει το ζύμωμα και το φούρνισμα των ψωμιών, μέχρι αργά το βράδυ που παραμένει ανοιχτός, προσφέρει κάθε είδους αρτοποιητικό έδεσμα ακόμα και για τον πιο απαιτητικό πελάτη, παρασκευασμένα επί τόπου. Κι όπως όλοι ξέρουμε, από φρέσκια ζύμη και αγνά υλικά, που έχουν δουλευτεί από κατάλληλα ειδικευμένο προσωπικό που γνωρίζει «παραδοσιακά» τη δουλειά και τα μυστικά της.

Ο Φούρνος είναι μια ζεστή γωνιά που προσφέρει υγιεινό, φρεσκοζυμωμένο και αχνιστό ψωμί, και πάμπολλες νόστιμες λιχουδιές αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, και μια τεράστια γκάμα σνακ, όλες τις ώρες, για όλη την οικογένεια και για όλα τα γούστα. Ο Φούρνος είναι το ζεστό καλωσόρισμα «για μια καλημέρα», το αυθόρμητο χαμόγελο, η άμεση εξυπηρέτηση, η σχέση εμπιστοσύνης που χτίζεται καθημερινά και διαρκεί για πάντα.

Ο Πελάτης

Τόσο η εμπειρία των αρτοποιών από την καθημερινή επαφή με τους πελάτες τους όσο και μια σειρά από στοχευμένες έρευνες φορέων του κλάδου, δείχνουν ότι ο Φούρνος θεωρείται από τους καταναλωτές ένα ιδιαίτερο κατάστημα που είναι άρρηκτα δεμένο με την απόλαυση και την παράδοση.

Οι παράμετροι στις οποίες δίνει έμφαση ο πελάτης είναι οι εξής:

α) Η γεύση του ψωμιού

β) Η ποιότητά του (να είναι φρέσκο όταν αγοράζεται και να παραμένει φρέσκο την επόμενη ημέρα)

γ) Η υψηλή ποιότητα των χρησιμοποιούμενων πρώτων υλών και η αγνότητα των τελικών προϊόντων

δ) Η ποικιλία ψωμιών και αρτοσκευασμάτων και η δυνατότητα που έχει ο καταναλωτής να βρει και να πάρει «δύναμη γεύσης»

ε) Η τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας και το καθαρό περιβάλλον του καταστήμα τος και κυρίως των χώρων παραγωγής και διάθεσης των προϊόντων.

στ) Οι λειτουργικοί και οργανωμένοι χώροι παράθεσης των προϊόντων, ακόμα και η δυνατότητα οπτικής πρόσβασης στο χώρο παρασκευής, γεγονός που ισχύει σε πολύ λίγα καταστήματα. Μην ξεχνάμε πως «το χέρι αγοράζει ό,τι βλέπει το μάτι».

Τι κάνουμε για τον πελάτη

Ο πελάτης χρειάζεται σεβασμό πάνω από όλα για να τον κερδίσει ο Φούρνος της Γειτονιάς. Και ο σεβασμός κατακτάται εάν ο αρτοποιός τηρεί ορισμένες τουλάχιστον κρίσιμες προϋποθέσεις όπως:

– Η φρεσκάδα των προϊόντων καθώς τηρούμε πιστά την αρχή μας ότι «το φρέσκο κάνει πάντοτε τη διαφορά».

– Η υψηλή ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιεί στην παραγωγή των προϊόντων του. Είναι από τις πιο αδιαπραγμάτευτες αξίες ενός επαγγελματία αρτοποιού η παραγωγή ποιοτικών προϊόντων. Διαφορετικά, εάν στο όνομα της μείωσης του κόστους παραγωγής, υπάρξει η επιλογή υποβάθμισης της ποιότητας, αυτό θα έχει μακροπρόθεσμα αρνητικές επιπτώσεις στον τζίρο ενός καταστήματος.

– Η ποικιλία των προσφερόμενων ψωμιών και αρτοσκευασμάτων που κερδίζει διαρκώς έδαφος.

– Η τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας για τα τρόφιμα, ειδικά σε μια εποχή όπου ο

κίνδυνος είναι πανταχού παρών για τους καταναλωτές.

– Η όμορφη παρουσία των προϊόντων στα ράφια και τους πάγκους, που τα καθιστά πιο «ζηλευτά» για το καλάθι του καταναλωτή.

– Δώστε την ευκαιρία στους πελάτες σας να δοκιμάσουν τα προϊόντα σας. Είναι δύσκολο να αντισταθεί ο πελάτης στο προϊόν που μόλις βγήκε από το Φούρνο, το μύρισε ή το γεύτηκε.

Από τα παραπάνω, είναι ευνόητο ότι η ποιότητα, οι λογικές τιμές, ο σεβασμός στον πελάτη και η καθαριότητα είναι τα στοιχεία που δίνουν στο κατάστημα μια υψηλή θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Ένας ευχαριστημένος πελάτης

Στον τομέα της επικοινωνίας με τους πελάτες μας θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στη ζεστή υποδοχή του πελάτη από τον πωλητή και η τήρηση της κλασικής αρχής, ότι ο πελάτης προηγείται όλων των άλλων υποχρεώσεων ή εργασιών, που σημαίνει άμεση και άψογη εξυπηρέτηση.

Η ευγένεια είναι σίγουρα ένα εργαλείο στα χέρια του προσωπικού του αρτοποιείου, εάν βέβαια χρησιμοποιηθεί με το σωστό τρόπο της ευγενικής συμπεριφοράς στον καταναλωτή. Είναι δε απολύτως κατανοητό ότι σε ένα επάγγελμα άμεσης επαφής με τον πελάτη, όπως είναι το επάγγελμα του αρτοποιού, η ευγένεια είναι το «Α και το Ω» της επιχείρησης, όπου μαζί με την ποιότητα των προϊόντων, δημιουργούν σχέση εμπιστοσύνης που αποφέρει πιστούς και μόνιμους πελάτες στο κατάστημά μας.

Δεν ξεχνάμε ότι ο σημερινός καταναλωτής είναι πιο προσεκτικό;στα έξοδά του και πιο απαιτητικός στις αγορές του. Επομένως, χώροι που μπορούν να μεταδώσουν σε αυτόν μια εικόνα φρεσκάδας, καλής ποιότητας και υγιεινής διατροφής, μέσα σε ένα γενικότερο περιβάλλον με ωραίες μυρωδιές και σωστά τοποθετημένα προϊόντα, αντιπροσωπεύουν ένα επιτυχημένο αρτοποιείο το οποίο έχει αυτομάτως μεγάλες πιθανότητες να αυξήσει την αγοραστική του δύναμη.

Επίσης καλό θα είναι το προσωπικό του αρτοποιείου, καθώς και οι αρτοποιοί, να παρακολουθούν σχετικά Προγράμματα ενημέρωσης ή Σεμινάρια, όπου μετά ο καθένας θα μπορεί να εφαρμόσει τις νέες ιδέες, λύσεις ή τεχνικές που διδάχτηκε και να τις προσαρμόσει στις απαιτήσεις του δικού του αρτοποιείου.

Ο Φούρνος σήμερα

Ο σύγχρονος Φούρνος καλείται να εναρμονιστεί με τις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών και της αγοράς, αλλά και να συγχρονιστεί με τις νέες δυνατότητες που προσφέρει στην εποχή μας η τεχνολογική εξέλιξη που έχει βάλει τη σφραγίδα της στον χώρο των μηχανημάτων και του εξοπλισμού των αρτοποιείων.

Ο καταναλωτής προτιμά να επισκέπτεται ανακαινισμένα και φροντισμένα καταστήματα που αποπνέουν καθαριότητα, φρεσκάδα και προσφέρουν μεγάλη γκάμα προϊόντων. Ο καταναλωτής επίσης απαιτεί ποιοτικό, φρέσκο, νόστιμο και υγιεινό ψωμί, αναζητεί διαφοροποίηση και καινοτομία στις γεύσεις και τα αρώματα των αρτοσκευασμάτων, εμπιστεύεταιτις παραδοσιακές ελληνικές συνταγές, αλλά επικροτεί και τις γευστικές διεθνείς προτάσεις, που πολλές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν καθιερώσει στα ράφια των καταστημάτων τους.Ο καταναλωτής επικροτεί την ποικιλία, την πλούσια γκάμα υπηρεσιών και προϊόντων που μπορεί πλέον να προσφέρει το σύγχρονο αρτοποιείο.

Ο Φούρνος στο Μέλλον

Το ψωμί από μόνο του δεν αρκεί για να καταστήσει ανταγωνιστικό έναν Φούρνο, στις σημερινές συνθήκες του αυξημένου ανταγωνισμού. Χρειάζονται και τα αρτοσκευάσματα για το σπίτι, και τα μικρά και πρωτότυπα σνακ για το χώρο εργασίας, και το παγωτό για τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού, αλλά και η γωνιά του καφέ, για τους βιαστικούς επαγγελματίες. Οτιδήποτε έχει σχέση με το αλεύρι, δικαιωματικά ανήκει στο Φούρνο. Το σλόγκαν «εδώ ζυμώνεται, εδώ ψήνεται» αναδεικνύει το μοναδικό πλεονέκτημα που έχει ο Φούρνος να παρασκευάζει μέσα στο εργαστήριό του, από αγνές πρώτες ύλες, κάθε του προϊόν, από το ψωμί έως το αρτοσκεύασμα και άλλα σνακ. Κι όλα αυτά, επιδιώκοντας να συνδυάζει πάντοτε τις παραδοσιακές γεύσεις με τις νέες τάσεις της αγοράς.

Το νομικό πλαίσιο που επιτρέπει την παρασκευή και πώληση καφέ στα αρτοποιεία, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις είναι ήδη γεγονός από το Σεπτέμβριο του 2009. Δημιουργώντας μια «γωνιά» καθημερινών στιγμών απόλαυσης, όπου ο κάθε αρτοποιός θα μπορεί να προσφέρει είτε αλμυρές γεύσεις όπως οι τυρόπιτες, είτε γλυκιές όπως τα κρουασάν ή τα κέικ, είτε τον καφέ, διαμορφώνουμε πολύ καλύτερες προϋποθέσεις για να κάνουμε το σύγχρονο Φούρνο πόλο έλξης για κάθε πελάτη.

Η σωστή επιλογή και η ευρεία ποικιλία των προϊόντων που θα διαθέσουμε στο αρτοποιείο μας, αφού “αφουγκραστούμε” τις ανάγκες των πελατών μας, θα βοηθήσουν στην αύξηση των πωλήσεών μας, φροντίζοντας ωστόσο να μην χαθεί η “ταυτότητα” του αρτοποιείου, δηλαδή η παραγωγή και πώληση άρτου και αρτοσκευασμάτων.

Ο Φούρνος δικαιούται να έχει θέση στο μέλλον. Αρκεί οι Αρτοποιοί να καταλάβουμε ότι εμείς ορίζουμε το μέλλον μας, με τη συνεχή ενημέρωση και προσπάθεια να προσφέρουμε στον καταναλωτή το φρέσκο, το νόστιμο, το υγιεινό, το ποιοτικό προϊόν κάθε στιγμή που θα το επιθυμήσει!!

Blog

Τελευταία Νέα:

Αυτόλυση

Αυτόλυση

Η αυτόλυση είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και απλή διεργασία, η οποία κρύβει πίσω της ένας πολύπλοκο μηχανισμό. Είναι ουσιαστικά ένας τρόπος να...