loader image

Το αμπαλάζ ως εργαλείο μάρκετινγκ

Ιούλ 19, 2011 | Προτάσεις

Η περίοδος των Χριστουγέννων, του Πάσχα καθώς και όλων των εορτών αναδεικνύει τα αρτοποιεία και ζαχαροπλαστεία σε πρωταγωνιστές της γεύσης κυρίως για τα ξεχωριστά παραδοσιακά προϊόντα που μπορούν να μας χαρίσουν, και να πλουτίσουν το τραπέζι μας τις γαστριμαργικά “άσωτες” γιορτινές ημέρες. Το μεγάλο ατού κάθε αρτοποιείου ή ζαχαροπλαστείου ασφαλώς και αποτελούν οι γεύσεις που μπορεί να προσφέρει στον φίλο πελάτη και η ποιότητα των προϊόντων του. Στις μέρες μας, όμως, αναβαθμίζεται διαρκώς ο ρόλος που διαδραματίζει και το “περιτύλιγμα”, ο τρόπος με τον οποίο συσκευάζονται, αμπαλάρονται και προωθούνται στους πάγκους και τις βιτρίνες των καταστημάτων τα ποικίλα γιορτινά εδέσματα.

Η ιδέα δίνεται από το μάρκετινγκ, το πατρόν κόβεται πλέον από τους ίδιους τους αρτοποιούς και ζαχαροπλάστες, η πρόβα γίνεται στον καθρέφτη των εντυπώσεων του καταναλωτή και η επίδειξη πάνω στον πάγκο του καταστήματος. Τις τελευταίες δεκαετίες, για πρώτη φορά στην ιστορία της αγοράς οι συσκευασίες των αγαθών απέκτησαν περίσσεια νοήματος, μερικές φορές ισχυρότερη από καθεαυτή την πρακτική τους αξία. Πώς εξηγείτε αυτό; Μα, το ωραίο πάντα πουλάει!

Η σημασία της συσκευασίας

Έχει γίνει πλέον κατανοητό ότι η συσκευασία αποτελεί βασικό εργαλείο μάρκετινγκ. Είναι το μέσο που φτάνει το τελικό προϊόν στον πελάτη αντικατοπτρίζοντας το κατάστημα ξεχωριστά. Και αυτή η «μοναδικότητα« είναι που έχει αλλάξει σήμερα. Η συσκευασία αποκτά σιγά-σιγά το στυλ, την προσωπικότητα, τα χρώματα, την αρχιτεκτονική αλλά και το ύφος του κάθε καταστήματος.

Έχει γίνει συνείδηση η σοβαρή ψυχολογική επίδραση που ασκεί η συσκευασία στο καταναλωτικό κοινό, μια μεγάλη μερίδα του οποίου είναι πεπεισμένη ότι η υποβαθμισμένη ποιότητα βρίσκεται τοποθετημένη μέσα σε μια κακόγουστη και πρόχειρη συσκευασία.

Ο επαγγελματίας αρτοζαχαροπλάστης θα πρέπει  να ξεφύγει από την ομοιομορφία βάζοντας το δικό του στίγμα. Να τολμήσει και να χρησιμοποιήσει χρώματα μοναδικά και πρωτότυπα στη συσκευασία που θα κάνει. Καλό είναι να αποδεσμευτεί από τα «κλασικά» χρώματα, όπως μπλε, μπορντό, ώχρα και χρυσό. Το στυλ και η φινέτσα της συσκευασίας θα πρέπει να είναι το ζητούμενο στην εποχή μας.

Το κουτί είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα μέσα συσκευασίας στην αγορά του γλυκού και των αρτοσκευασμάτων. Η διακόσμησή του είναι απαραίτητη ειδικά τις ημέρες της περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Τα έντονα σχέδια και χρώματα μας βοηθούν να ξεφύγουμε από το καθημερινό στυλ και να μπούμε στο γιορτινό κλίμα των ημερών. Μια κορδέλα σε έντονα χρώματα, μια ετικέτα με ευχές, ένα μικρό χριστουγεννιάτικο διακοσμητικό που θα μπει πάνω στο κουτί ή θα δεθεί μαζί με την κορδέλα, θα τονίσει το γιορτινό ύφος του κουτιού.

Είναι πραγματικά ατελείωτες οι ιδέες και τα υλικά που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα αρτοποιεία και ζαχαροπλαστεία για την παρουσίαση και την συσκευασία των προϊόντων τους. Αρκεί τα υλικά αυτά να είναι κατάλληλα και πάντα μέσα στο κλίμα της εποχής.

Καλό θα είναι να μην είμαστε φειδωλοί όσον αφορά την ποιότητα της συσκευασίας, και βέβαια, τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε. Ας μην διστάσουμε να χρησιμοποιήσουμε ακριβά υλικά, που θα είναι όμως καλύτερης ποιότητας. Ο πελάτης είναι πρόθυμος να πληρώσει κάτι παραπάνω όταν πρόκειται να αγοράσει κάτι ποιοτικά ανώτερο, ακόμα και μέσα σε αυτό περιλαμβάνεται και μια ποιοτικότερη συσκευασία. Ωστόσο, μπορούμε να δημιουργήσουμε πολύ όμορφες συνθέσεις με όπλο τη φαντασία και το γούστο μας, και χρησιμοποιώντας υλικά που δεν έχουν ιδιαίτερα υψηλό κόστος.

Blog

Τελευταία Νέα:

Αυτόλυση

Αυτόλυση

Η αυτόλυση είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και απλή διεργασία, η οποία κρύβει πίσω της ένας πολύπλοκο μηχανισμό. Είναι ουσιαστικά ένας τρόπος να...